Vacature – Senior Onderzoeker Wiskundig en Analytisch Vermogen van Professionals

Kenniscentrum Leren en Innoveren | Sluitingsdatum: 10-05-2021

Wie wij zijn

Het lectoraat Wiskundig en Analytisch Vermogen van Professionals (WAVP) is gestart op 1 september 2020 en onderzoekt
(1) welke wiskundige en analytische vermogens nodig zijn in huidige en toekomstige beroepspraktijken en
(2) hoe die vermogens verder ontwikkeld kunnen worden in opleidingen en werkplekleren.

Ons lectoraat draagt bij aan de ontwikkeling van innovatieve leerarrangementen om genoemde vermogens van (aanstaande) professionals verder te ontwikkelen passend bij de voorziene sociale en technologische transformaties in de steeds verder digitaliserende samenleving. Sleutelbegrippen zijn onder andere: modelling, computational thinking, mathematising, data science, higher order skills en AI.
Uitwerking van het onderzoek zal plaatsvinden binnen verschillende sectoren en op diverse niveaus van (beroeps)onderwijs en beroepspraktijk. We willen (aanstaande) professionals beter toerusten om met zelfvertrouwen wiskunde, rekenen en statistiek te gebruiken in hun beroepssituatie.

Het lectoraat wordt geleid door lector Kees Hoogland. Benieuwd naar de inhoud van ons lectoraat en onderzoek? Kijk dan eens  hier.  Het lectoraat is in opbouw en maakt deel uit van het Kenniscentrum Leren en Innoveren. Naast samenwerking met de partners in onderwijs en beroepspraktijk, is samenwerking tussen de lectoraten en met de andere kenniscentra van Hogeschool onderdeel van de werkwijze. Het draait om praktijkgericht onderzoek, waarmee je impact kunt maken in de opleidingspraktijk.

Wat jij gaat doen

Je doet onderzoek samen met partners uit de opleidingen en de beroepspraktijk. Daarnaast deel je ontwikkelde kennis intern en extern in allerlei (interactieve) vormen en draag je bij aan onderwijsinnovatie binnen en buiten de HU. Als Senior Onderzoeker acquireer je nieuwe opdrachten voor onderzoek en ontwikkeling en publiceer je daarover.  Als lid van het kernteam van het lectoraat voel je je medeverantwoordelijk voor de ontwikkeling en koers van het lectoraat en draag je daar actief aan bij. Daarnaast leg je verbindingen met de opleidingsinstituten en andere lectoraten. Ook bouw je mee aan de verankering van het lectoraatsonderzoek in (inter)nationale netwerken.

Wie je bent

In jou vinden we iemand die sterke affiniteit heeft met state-of-the-art (onderwijs)ontwikkelingen rond de rol die wiskundig en analytisch vermogen speelt in hedendaagse gedigitaliseerde en technologische beroepspraktijken. Als persoon ben je flexibel ingesteld en kun je uitstekend samenwerken. Verder kun je snel schakelen en werk je graag in een dynamische omgeving waarin je met uiteenlopende stakeholders samenwerkt, nationaal en internationaal.
Graag zien wij in jouw brief terug wat jouw visie is op de verbinding wetenschap-opleiding-beroepspraktijk.

Wat je hebt

• Een promotie binnen een relevant discipline, zoals bèta-vak (didactiek), onderwijskunde of technologische richting.
  • Sterke affiniteit met wiskundige en analytische vaardigheden, blijkend uit promotie of werkervaring.
  • Publicaties in wetenschappelijke tijdschriften en vakbladen;
  • Aantoonbare recente ervaring met praktijkgericht onderwijsonderzoek, met acquisitie, complexe samenwerking met diverse partners in onderzoeksprojecten en met verschillende vormen van kenniscirculatie;
  • Een breed relevant netwerk in Nederland en bij voorkeur ook internationaal;
  • Een uitstekende beheersing van de Nederlandse en/of Engelse taal in woord en geschrift.

Wat wij jou bieden

Je standplaats is Utrecht. Je krijgt een contract voor een jaar (D4) met een omvang van 0,6 (eventueel uitbreidbaar tot 1,0 fte met andere onderzoeks- of onderwijstaken). Het bruto maandsalaris bij een volledig dienstverband is minimaal 5,092,01 en maximaal 6.202,13 (schaal 13), afhankelijk van ervaring. De intentie is een langdurige verbinding aan te gaan. Aanstelling in combinatie met een positie bij één van de onderwijsinstituten van de Hogeschool Utrecht wordt gestimuleerd. Detachering vanuit een andere aanstelling behoort tot de mogelijkheden. Daarboven ontvang je volgens de cao-hbo een vakantietoeslag van 8% en een gegarandeerde eindejaarsuitkering van 8,3%. Wij hebben daarnaast uitstekende studie- en ontwikkelingsmogelijkheden. Verder is er keuze tussen een korte werkweek of meer verlof bij een langere werkweek, en is er flexibiliteit in werktijden. Wij hebben ten slotte een vrijwillige collectieve ziektekostenverzekering en leuke extras zoals ons fietsplan en kortingen bij onder andere verzekeringen, software en sportfaciliteiten.

Solliciteren

Denk jij dat jij en de functie een goede match zijn en ben je enthousiast geworden? Dan kun je tot en met 10 mei 2021 uitsluitend online via de website van de HU solliciteren. Eerste ronde van gesprekken vindt plaats op vrijdag 21 mei 2021. Wil je eerst meer informatie over deze functie, neem dan contact op met dr. Kees Hoogland (kees.hoogland@hu.nl, 06 3410 1701)

Vanuit de overtuiging dat diversiteit bijdraagt aan ons onderzoek naar systemisch en inclusief ontwerpen, worden kandidaten met verschillende achtergronden, ervaringen en beperkingen met nadruk uitgenodigd om te solliciteren… << lees verder >>