Webinar Computational Thinking in PO en VO

Webinar Computational Thinking (CT) in PO & VO met spreker Felienne Hermans, bedoeld voor leerkrachten, studenten, lerarenopleiders, schoolleiders en bestuurders.Meld je hier aan

woensdag 2 juni 2021, 19.00 – 20.30 uur (online)

Deze webinar vormt het startschot voor een reeks activiteiten waarin we met elkaar aan de slag gaan om te kijken hoe we bereiken dat we onze leerlingen in hun schoolcarrière toerusten met voldoende CT-vaardigheden.

We zijn heel blij dat Felienne Hermans de inspiratielezing verzorgt. Felienne, winnaar van de Nederlandse Prijs voor ICT-onderzoek 2021, staat aan het hoofd van het onderzoeksprogramma programmeren is voor iedereen van de universiteit van Leiden. Zij is een sprankelend verteller, toonaangevend voorvechter van CT in het onderwijs van 4 tot en met 18-jarigen en bedenker van de programmeertaal Hedy.

We kijken naar vorm en functie van de professionele leergemeenschappen die we gaan opzetten voor PO en VO om met en van elkaar te leren.

Tot slot is er gelegenheid voor deelnemers om onderling in gesprek te gaan om een beeld te krijgen van nut, noodzaak en (on)mogelijkheden van CT in het curriculum van hun school.

Organisatie: SPRONG-STEM en HvA