Vacature UU: Programmamaker voor basisschoolleerlingen

De Universiteit Utrecht in Utrecht zoekt een ervaren Programmamaker voor basisschoolleerlingen voor 32 uur per week | Vacature voor een Betaalde functie, Parttime | Sluitingsdatum: 30-06-2021

Binnen het Programmabureau ontwikkelen en organiseren we verschillende publieksprogramma’s. Misschien ken je Meet the Professor, Summerschool Junior of de Grote Wetenschapsdag wel. Het zijn programma’s voor basisschoolleerlingen om hen een realistisch beeld van wetenschap te geven én hun nieuwsgierigheid en onderzoekende houding te stimuleren. Zowel op school als daarbuiten. Altijd staat de interactie tussen wetenschappers en kinderen centraal en helpen we wetenschappers met het creatief communiceren over hun onderzoek. We werken samen met wetenschappers, basisscholen, lerarenopleidingen en andere partners binnen en buiten de universiteit. Hier lees je meer over onze programma’s.

Functie
We gaan ons team uitbreiden! Als programmamaker voor basisschoolleerlingen ben je verantwoordelijk voor het realiseren van de bestaande programmering voor leerlingen van groep 1 tot en met 8 van de basisschool en pabo-studenten. Daarnaast bedenk, ontwikkel en realiseer je nieuwe programma’s. Programma’s voor álle leerlingen: of ze nu naar de basisschool, naar het vmbo of vwo gaan, bekend zijn met wat een universiteit is of voor wie wetenschap juist onbekend terrein is. Ben jij die gemotiveerde en ervaren programmamaker met hart voor deze jonge doelgroep? Dan leren we je graag kennen.

Programmamaker

voor basisschoolleerlingen

32 uur per week (0,8 fte)

Taken en werkzaamheden:

• Je signaleert voor de jonge doelgroep interessant wetenschappelijk onderzoek, vertaalt die in thema’s voor programmering en werkt die uit in concrete projecten en evenementen.
  • Je zorgt dat projecten volgens planning en binnen het budget uitgevoerd worden.
  • Je scout en begeleidt wetenschappers bij het communiceren met kinderen over hun onderzoek.
  • Je werkt zelfstandig en met collega’s aan de inhoudelijke ontwikkeling, de organisatie, de uitvoering en evaluatie van programma’s en bijeenkomsten.
  • Je begeleidt studenten en vrijwilligers die helpen bij de organisatie van de evenementen.
  • Je signaleert en initieert verbindingen met het basisonderwijs en hun leerkrachten.
  • Je levert een bijdrage aan de communicatie rond programma’s, zowel off- als online.
  • Soms werk je ook mee aan andere publieksactiviteiten van het CWC.

Profiel

• Minimaal twee jaar aantoonbare ervaring met het maken van programma’s voor basisschoolleerlingen.
  • Minimaal een afgeronde hbo-opleiding.
  • Organisatietalent; je kunt zelfstandig projecten draaien van eerste idee tot uitvoering.
  • Bekend met de universiteit én de wereld van het basisonderwijs.
  • Ervaring met het begeleiden van wetenschappers met uiteenlopende onderzoeksonderwerpen in programma’ voor het basisonderwijs.
  • Praktisch ingesteld, maar je kunt ook snel de kern uit wetenschappelijke thema’s halen.
  • Je communiceert duidelijk en snel met verschillende doelgroepen.
  • Affiniteit met de verbinding tussen wetenschap en cultuur.
  • Ervaring met projectmatig werken en samenwerking met diverse partners.
  • Ervaring met en plezier in het presenteren op een podium of in een video.
  • Ervaring met onderzoekend en ontwerpend leren en affiniteit met doelgroepen met een afstand tot de wetenschap zijn een pre.
  • Bereidheid om regelmatig ’s avonds of in het weekend te werken bij evenementen….<< lees verder >>