Kennisportal Onderwijs – ontsluiten van relevante bronnen onderwijsonderzoek

Overleg Kennisportal Onderwijs

Woensdag 22 september, 9:30-12:30 uur

Het Kennisportaal Onderwijs van het NRO geeft toegang tot 26 verzamelingen van Nederlandstalige, betrouwbare informatie voor de dagelijkse onderwijspraktijk. De partners in het portaal hebben met elkaar gemeen dat ze relevante inzichten uit onderzoek naar onderwijs ontsluiten voor leraren en andere belangstellenden.

Met één zoekactie krijgt u hier de zoekresultaten uit alle aangesloten databases en websites gepresenteerd (gebruik eventueel Google zoektips). Die resultaten tonen in veel gevallen toegankelijke samenvattingen van kennis uit onderwijsonderzoek, met een verwijzing naar (wetenschappelijke) publicaties.

ELWIeR/Ecent en Kennisportal Onderwijs

In feite is dit een initiatief dat al enkele jaren loopt, en waar Ecent/ELWIeR in participeert. Het is wel een zoektocht hoe dit zo efficient mogelijk in te richten. Contactpersonen Ronald Keijzer en Vincent Jonker.