Onderwijs meets Onderzoek 2022
Wat kunnen wiskundeonderwijs en onderwijsonderzoek voor elkaar betekenen? Deze vraag staat centraal tijdens de vierde editie van de conferentie ‘Onderwijs meets Onderzoek’ op vrijdag 10 juni 2022. |
Tijdens deze conferentie gaan wiskundeleraren en onderzoekers van wiskundeonderwijs met elkaar in gesprek over de vraag wat onderwijspraktijk en onderwijsonderzoek voor elkaar kunnen betekenen. Het thema van de middag is ‘de toekomst van het statistiekonderwijs’.
De openingslezing wordt verzorgd door Casper Albers, die zijn geheel eigen kijk op het statistiekonderwijs geeft. Zoals altijd vormt de posterpresentatie het bruisende hart van de conferentie. Daarna kunt u een van de drie werkgroepen bezoeken. Meer informatie hierover volgt in een later stadium.
Voor wiskundedocenten wordt met deze conferentie duidelijker welke wetenschappelijke kennis over wiskundeonderwijs zij in hun lespraktijk kunnen benutten. De onderzoekers krijgen op hun beurt een beter beeld van de problemen in de praktijk van het wiskundeonderwijs die mogelijk om een onderzoeksmatige oplossing vragen. Deelnemers aan de conferentie mogen zelf een probleem in het wiskundeonderwijs formuleren waarvoor een onderzoek gewenst lijkt.
Deze conferentie wordt georganiseerd door de Nederlandse Vereniging van Wiskundeleraren (NVvW), de Stichting Leerplan Ontwikkeling (SLO) en het Freudenthal Instituut. De conferentie vindt op vrijdag 10 juni 2022 van 15:00 uur tot 19:00 uur in Utrecht plaats.
Bekijk hier het pogramma.