Bartjens Rekendictee

Tijd: van 13.30 – 17.00 uur op vrijdag 11-11-22

Locatie: Cursus- en Vergadercentrum Domstad, Koningsbergerstraat 9, 3531 AJ Utrecht

Aanmelden via www.rekendictee.nl. Deelname is gratis

Wat hebben Queen Elizabeth, Max Verstappen en Mark Rutte met elkaar gemeen? Ze spelen alle drie een rol in het Bartjens Rekendictee 2022.
Op 11-11-22, de mooiste datum van het jaar, is er weer een Bartjens rekendictee. Daarin behandelt Marjolein Kool van de Hogeschool Utrecht, op ludieke wijze de getallen van 2022. De boerenprotesten, de rijen bij Schiphol… alles komt langs en iedereen, van jong tot oud, kan genieten van grappige, actuele getallenverhalen en deelnemen aan de bekende rekenwedstrijd.

Er wordt gespeeld in drie categorieën:

• Basisschoolleerkrachten, schoolopleiders en pabostudenten
  • Wiskundeleraren/-studenten en lerarenopleiders rekenen en/of wiskunde
  • Overige deelnemers

Vooraf aanmelden is noodzakelijk. Alleen als je een bevestiging van deelname hebt ontvangen, mag je komen. Verzeker je dus snel van een plaatsje.

Warming-up

Op www.rekendictee.nl kun je alvast warm draaien met actuele rekenopgaven.

Bartjens Rekendictee voor kids (PO en VO!)

Doe met je school of klas mee met Bartjens Rekendictee voor leerlingen van groep 7 en 8 van de basisschool en de brugklas van het voortgezet onderwijs. Doe mee en bekijk 2022 door een rekenbril.

Marjolein Kool presenteert grappige verhaaltjes en filmpjes over getallen en berekeningen uit het jaar 2022. Tussendoor kunnen leerlingen puzzelachtige opgaven oplossen. Het zijn meerkeuzen¬vragen dus iedereen kan een gokje wagen. Het geheel wordt aangeboden in de vorm van een rekenfilm die op 11-11-22 om 11 uur online beschikbaar komt. Leraren kunnen er in hun eigen school of klas een rekenwedstrijd/feest van maken.

Op www.rekendictee.nl is nu al een warming-up voor het Bartjens Rekendictee voor kids te vinden. Via deze website kunnen scholen zich ook aanmelden. Zodra de link naar het kids-dictee beschikbaar is ontvangen ze een bericht en gebruikerstips.