Education Endowment Foundation

Education Endowment Foundation (EEF)

Onafhankelijk Engels fonds met speciale focus w.b. ‘het doorbreken van het verband tussen gezinsinkomen en onderwijsprestaties’.

educationendowmentfoundation.org.uk

Centrale focus w.b. onderwijsonderzoek:

1. Bewijs samenvatten.
    Het beste beschikbare bewijs over onderwijzen en leren beoordelen en op een toegankelijke manier presenteren.
  2. Het vinden van nieuw bewijs.
    Financieren van onafhankelijke evaluaties van programma’s en benaderingen die tot doel hebben om de resultaten van kinderen en jongeren uit sociaaleconomisch achtergestelde milieus te verbeteren.
  3. Gebruik maken van bewijsmateriaal.
    Ondersteunen van onderwijspractici, beleidsmakers en andere organisaties, om bewijsmateriaal te gebruiken op manieren die het onderwijzen en leren verbeteren.

EEF en NRO (Onderwijskennis en leidraden)

Vanaf ongeveer 2020 begint NRO met zaken als onderwijskennis (website) en leidraden (een format om onderzoek in samen te vatten).

De leidraden van het NRO bieden handvatten voor onderwijsprofessionals die hun keuzes willen baseren op wetenschappelijke kennis.

De publicaties zijn onderbouwd met inzichten uit de meest recente en relevante nationale en internationale onderzoeken. De guidance reports van de Engelse Education Endowment Foundation (EEF) dienden als voorbeeld.