Lerarenopleidingen Science en Wiskunde/Rekenen

Hoog in de Grossglockner

Tijdschrift voor reken-wiskundeonderwijs, uitgegeven door het Freudenthal Instituut, Universiteit Utrecht in de periode 1981-2013

De Nieuwe Wiskrant berichtte vooral over nieuwe ontwikkelingen op het gebied van wiskundeonderwijs in het voortgezet onderwijs, zoals de vernieuwde tweede fase, ict in het onderwijs, de nieuwe plannen voor vmbo, zelfstandig leren, toetsen en examens, de A-lympiade, de Nationale Wiskunde Dagen, e.d.

Kemme, S. L.

Nieuwe Wiskrant. Tijdschrift voor Nederlands Wiskundeonderwijs
1981 – 1(2), 13-17

Report on disappointing experiences with context bound mathematical subject matter: Conclusions: Do not trust products of didacticians and textbook authors. Have your own productfon screened by colleagues. Do not get discouraged by a failure. Analyse carefully classroom experiences. Retraining courses are an appropriate environment for analysis and renewal of subject matter.

Download pdf

U moet ingelogd zijn om een reactie te kunnen plaatsen.

ELWIeR en Ecent als één STEM