Alert 27 – ELWIeR netwerken 2012-2013

Zoals wij al eerder berichtten (zie Alert 23, n.a.v. bijeenkomst 15-maart-2012) is het kernteam van ELWIeR (Paul Drijvers, Ronald Keijzer, Ton Konings, Vincent Jonker, in afstemming met Harrie Eijkelhof, Ecent) op zoek gegaan naar een constructie voor verduurzaming.

Per 1 augustus 2012 stopt de subsidie van OCW, maar op 15 maart kregen wij veel bijval voor het construeren van een landelijk netwerk voor pabo, 2e en 1e graads voor de gewenste continuering. In feite worden daarmee bestaande netwerken gecontinueerd, maar wordt ook ingebouwd dat afstemming zal plaatsvinden, o.a. door het voortzetten van een conferentie-reeks (elwier conferenties in 2008, 2010, 2012, en in principe dus ook in 2014 e.v.). Per deelgebied zullen de netwerken ook eigen bijeenkomsten/conferenties blijven organiseren, en wordt de afstemming met Ecent (en andere expertisecentra, zoals Expertisecentrum LeoNed) nadrukkelijker gezocht.

Thans willen wij weten van docenten en opleidingsmanagers of per hogeschool/universiteit tijd kan worden gereserveerd voor participatie in deze netwerken.

In het verslag van 15-3-2012 (kunt u downloaden) is te lezen hoe een en ander momenteel is vormgegeven (omvang, werkgebieden). Vervolgens willen wij u vragen bij belangstelling de Online inventarisatie in te vullen.

Eind augustus/ begin september zullen we dan de volgende stap zetten. Wij houden u daarvan op de hoogte.

U moet ingelogd zijn om een reactie te kunnen plaatsen.