Lerarenopleidingen Science en Wiskunde/Rekenen

Differentialen. Ja of nee en zo ja, hoe?

Tijdschrift voor reken-wiskundeonderwijs, uitgegeven door het Freudenthal Instituut, Universiteit Utrecht in de periode 1981-2013

De Nieuwe Wiskrant berichtte vooral over nieuwe ontwikkelingen op het gebied van wiskundeonderwijs in het voortgezet onderwijs, zoals de vernieuwde tweede fase, ict in het onderwijs, de nieuwe plannen voor vmbo, zelfstandig leren, toetsen en examens, de A-lympiade, de Nationale Wiskunde Dagen, e.d.

Freudenthal, H.

Nieuwe Wiskrant. Tijdschrift voor Nederlands Wiskundeonderwijs
1982 – 1(4), 15-18

Differentials — yes or no, and if so, how? Against exorcisers of differentials and their quotients the author stresses their didactical value. The least and most fundamental thing students have to learn in a calculus high school course is differentials and their quotients. Elaborating on “Mathematics as an Educational Task” the authorclaims in differential equations — an exam subject at ours — forming rather than solving them is the didactically crucial point where differentials enter. Two variables is another topic where differentials play a didactical part. This will be discussed in the next issue. voortgezet onderwijs, [id:fi2723]

Download pdf

U moet ingelogd zijn om een reactie te kunnen plaatsen.

ELWIeR en Ecent als één STEM