Lerarenopleidingen Science en Wiskunde/Rekenen

Een sprookje wordt werkelijkheid

Tijdschrift voor reken-wiskundeonderwijs, uitgegeven door het Freudenthal Instituut, Universiteit Utrecht in de periode 1981-2013

De Nieuwe Wiskrant berichtte vooral over nieuwe ontwikkelingen op het gebied van wiskundeonderwijs in het voortgezet onderwijs, zoals de vernieuwde tweede fase, ict in het onderwijs, de nieuwe plannen voor vmbo, zelfstandig leren, toetsen en examens, de A-lympiade, de Nationale Wiskunde Dagen, e.d.

Kindt, M.

Nieuwe Wiskrant. Tijdschrift voor Nederlands Wiskundeonderwijs
1982 – 1(3), 37-42

The last issue of the present periodical contained a preview on the so-called HEWET project. This project includes a school experiment with “Mathematics A” which— rather than “‘advanced’’— means a new academic highschool programme appropriate to be taught students who will not be confronted with much more mathematics in their university curriculum though they are expected to use mathematics as an instrument. This means that in this instruction attention should be paid to working with mathematical models. Sceptics claim that for mathematically less gifted students the process of. mathematising is even more difficult than the mathematics involved. Are they right? Though not providing a direct answer to this question the few snapshots of actual instruction in the present paper provide a warning to be careful with such statements. The examples are taken from two subjects areas (matrix algebra and probability) dealt with in the first trimester of the eleventh of the schools taking part in the experiment. voortgezet onderwijs, [id:fi2719]

Download pdf

U moet ingelogd zijn om een reactie te kunnen plaatsen.

ELWIeR en Ecent als één STEM