Lerarenopleidingen Science en Wiskunde/Rekenen

Globaal of locaal?

Tijdschrift voor reken-wiskundeonderwijs, uitgegeven door het Freudenthal Instituut, Universiteit Utrecht in de periode 1981-2013

De Nieuwe Wiskrant berichtte vooral over nieuwe ontwikkelingen op het gebied van wiskundeonderwijs in het voortgezet onderwijs, zoals de vernieuwde tweede fase, ict in het onderwijs, de nieuwe plannen voor vmbo, zelfstandig leren, toetsen en examens, de A-lympiade, de Nationale Wiskunde Dagen, e.d.

Krabbendam, H.

Nieuwe Wiskrant. Tijdschrift voor Nederlands Wiskundeonderwijs
1982 – 1(4), 10-14

A peace demonstration in Amsterdam (nov. 1981) forms the context for an experiment in teaching the concept of functions from a global point of view. Starting point is a clipping from a newspaper. The (four) children are asked to represent the demonstration in their own way. Hinted by the teacher the children made a couple of graphs, first very global, later on more detailed. Without numerical material they were able to draw these graphs. voortgezet onderwijs, [id:fi2722]

Download pdf

U moet ingelogd zijn om een reactie te kunnen plaatsen.

ELWIeR en Ecent als één STEM