Lerarenopleidingen Science en Wiskunde/Rekenen

Heeft u al eens wad gelopen?

Tijdschrift voor reken-wiskundeonderwijs, uitgegeven door het Freudenthal Instituut, Universiteit Utrecht in de periode 1981-2013

De Nieuwe Wiskrant berichtte vooral over nieuwe ontwikkelingen op het gebied van wiskundeonderwijs in het voortgezet onderwijs, zoals de vernieuwde tweede fase, ict in het onderwijs, de nieuwe plannen voor vmbo, zelfstandig leren, toetsen en examens, de A-lympiade, de Nationale Wiskunde Dagen, e.d.

Kerkhofs, W.

Nieuwe Wiskrant. Tijdschrift voor Nederlands Wiskundeonderwijs
1981 – 1(2), 31-37

Functions play an important role in the world around us. Usually the concept of a function is developed without much feeling for the real world. For this reason it doesn’t seem to function very well within other disciplines like physics, economics and chemistry. In the booklet – Wadlopen – developed by the Foundation for Curriculum Development the concept of a junction is introduced within the context of walking and hiking in tidal zones. To know whether or not the water will rise or fall is a matter of li/e and death. The article gives an impression of the experiments with this booklet for 13/14 year old children.

Download pdf

U moet ingelogd zijn om een reactie te kunnen plaatsen.

ELWIeR en Ecent als één STEM