Lerarenopleidingen Science en Wiskunde/Rekenen

Juf, wilt u iets voor me uitrekenen?

Tijdschrift voor reken-wiskundeonderwijs, uitgegeven door het Freudenthal Instituut, Universiteit Utrecht in de periode 1981-2013

De Nieuwe Wiskrant berichtte vooral over nieuwe ontwikkelingen op het gebied van wiskundeonderwijs in het voortgezet onderwijs, zoals de vernieuwde tweede fase, ict in het onderwijs, de nieuwe plannen voor vmbo, zelfstandig leren, toetsen en examens, de A-lympiade, de Nationale Wiskunde Dagen, e.d.

Querelle, N.

Nieuwe Wiskrant. Tijdschrift voor Nederlands Wiskundeonderwijs
1982 – 1(3), 20-21

Concrete examples of problems are adduced to show that computers are useless unless a solving strategy is available. Problem solving is not made easier by the computer. It is only the dull number work that is taken over by the computer. Since quite a few pupils lack the ability of efficient number work, this means that the computer in a way creates equal chances for all — to use a political term. Thanks to the computer there is more time left for efficient thinking. voortgezet onderwijs, [id:fi2715]

Download pdf

U moet ingelogd zijn om een reactie te kunnen plaatsen.

ELWIeR en Ecent als één STEM