Lerarenopleidingen Science en Wiskunde/Rekenen

Microscopie van de kwadratische functie

Tijdschrift voor reken-wiskundeonderwijs, uitgegeven door het Freudenthal Instituut, Universiteit Utrecht in de periode 1981-2013

De Nieuwe Wiskrant berichtte vooral over nieuwe ontwikkelingen op het gebied van wiskundeonderwijs in het voortgezet onderwijs, zoals de vernieuwde tweede fase, ict in het onderwijs, de nieuwe plannen voor vmbo, zelfstandig leren, toetsen en examens, de A-lympiade, de Nationale Wiskunde Dagen, e.d.

Kindt, M.

Nieuwe Wiskrant. Tijdschrift voor Nederlands Wiskundeonderwijs
1982 – 1(3), 9-14

The subject “quadratic functions” takes a substantial part of the mathematical curriculum; in the past as well as today. The didactics of this subject requires a certain obedience of the pupil: he has to complete the square, he has to find the intersection points with the x-as, and so on. The correction-rules for the central examinations as they were given by the department of education are relentless on this point. The uniform method of solution is in conflict with a Slexible, multi-sided approach that one should prefer from didactical point of view. voortgezet onderwijs, [id:fi2713]

Download pdf

U moet ingelogd zijn om een reactie te kunnen plaatsen.

ELWIeR en Ecent als één STEM