Lerarenopleidingen Science en Wiskunde/Rekenen

Probleemgestuurd onderwijs

Tijdschrift voor reken-wiskundeonderwijs, uitgegeven door het Freudenthal Instituut, Universiteit Utrecht in de periode 1981-2013

De Nieuwe Wiskrant berichtte vooral over nieuwe ontwikkelingen op het gebied van wiskundeonderwijs in het voortgezet onderwijs, zoals de vernieuwde tweede fase, ict in het onderwijs, de nieuwe plannen voor vmbo, zelfstandig leren, toetsen en examens, de A-lympiade, de Nationale Wiskunde Dagen, e.d.

Goffree, F.

Nieuwe Wiskrant. Tijdschrift voor Nederlands Wiskundeonderwijs
1982 – 1(4), 52-55

The Medical School of the University of Limburg — the youngest among the Netherlands Universities — has chosen a new style of instruction: via applications the students get access to the available knowledge. It is what they call problem steered instruction aiming at active acquirement of knowledge, integration of knowledge areas and selfreliance. A good idea for mathematics teacher training, or isn’t it? voortgezet onderwijs, [id:fi2729]

Download pdf

U moet ingelogd zijn om een reactie te kunnen plaatsen.

ELWIeR en Ecent als één STEM