Lerarenopleidingen Science en Wiskunde/Rekenen

Variabelen, letters, onbekenden, bekende onbekenden

Tijdschrift voor reken-wiskundeonderwijs, uitgegeven door het Freudenthal Instituut, Universiteit Utrecht in de periode 1981-2013

De Nieuwe Wiskrant berichtte vooral over nieuwe ontwikkelingen op het gebied van wiskundeonderwijs in het voortgezet onderwijs, zoals de vernieuwde tweede fase, ict in het onderwijs, de nieuwe plannen voor vmbo, zelfstandig leren, toetsen en examens, de A-lympiade, de Nationale Wiskunde Dagen, e.d.

Broekman, H. G. B.

Nieuwe Wiskrant. Tijdschrift voor Nederlands Wiskundeonderwijs
1982 – 1(3), 15-19

A few examples are to exhibit the difficulties students can meet if working with variables. The constructive and operational aspects of variables are discussed. Conclusions: - An essential condition for learning to think is reflecting on one own’s mental activity. - An essential further condition for learning to work with variables is a good preparation including in particular or even necessarily learning to predict (and to formulae). - Variables occur in schoolmathematics as empty spots or as place-holders. voortgezet onderwijs, [id:fi2714]

Download pdf

U moet ingelogd zijn om een reactie te kunnen plaatsen.

ELWIeR en Ecent als één STEM