Lerarenopleidingen Science en Wiskunde/Rekenen

Wiskunde en heterogeniteit

Tijdschrift voor reken-wiskundeonderwijs, uitgegeven door het Freudenthal Instituut, Universiteit Utrecht in de periode 1981-2013

De Nieuwe Wiskrant berichtte vooral over nieuwe ontwikkelingen op het gebied van wiskundeonderwijs in het voortgezet onderwijs, zoals de vernieuwde tweede fase, ict in het onderwijs, de nieuwe plannen voor vmbo, zelfstandig leren, toetsen en examens, de A-lympiade, de Nationale Wiskunde Dagen, e.d.

Dekker, R.

Nieuwe Wiskrant. Tijdschrift voor Nederlands Wiskundeonderwijs
1982 – 1(4), 43-50

Many schools experiment with heterogeneous groups (especially in the 12-13 age group). The question is how to cope with the differences between the children. This article is attempt to investigate some possibilities. The first part tells about an experiment on a group teachers, students, parents, involving a simple mathematical problem. The second part deals with the theory, based on articles by Freudenthal. The third part has some examples of lessons at a school The author sees some clear advantages in working within heterogeneous groups (you have to explain your ideas, you learn from mistakes by others, you’re speaking more Sreely); and has some ideas about what kind of mathematics should be taught (not to formal, from daily life, problem oriented). voortgezet onderwijs, [id:fi2728]

Download pdf

U moet ingelogd zijn om een reactie te kunnen plaatsen.

ELWIeR en Ecent als één STEM