Panama Conferentiebundel 14 (1996)

Panama Cursusboek 14 – 1996
Thema: Modellen, meten en meetkunde
Eindredactie: Corine van den Boer en Maarten Dolk
Uitgave: Freudenthal Instituut, Universiteit Utrecht

Artikelen

• Beishuizen, M., Klein, A. S., Bergmans, C., Leliveld, K. and Hoogenberg, E. (1996). Hoe leerlingen zich ontwikkelen op de lege getallenlijn: twee portretten (PDF). In Panama Cursusboek 14 modellen, meten en meetkunde – paradigma’s van adaptief onderwijs – (pp. 117-130). Utrecht: SOL coproduktie met: OW & OC, RU Utrecht.
  • De Jong, R. (1996). Modellen, meten en meetkunde – paradigma’s van adaptief onderwijs’ (PDF). In Panama Cursusboek 14 modellen, meten en meetkunde – paradigma’s van adaptief onderwijs – (pp. 193-213). Utrecht: SOL coproduktie met: OW & OC, RU Utrecht.
  • De Moor, E. (1996). Implementatie van realistische meetkunde op de basisschool (PDF). In Panama Cursusboek 14 modellen, meten en meetkunde – paradigma’s van adaptief onderwijs – (pp. 45-60). Utrecht: SOL coproduktie met: OW & OC, RU Utrecht.
  • Eigenhuis, N. (1996). Het Haags netwerk reken-wiskundeonderwijs (PDF). In Panama Cursusboek 14 modellen, meten en meetkunde – paradigma’s van adaptief onderwijs – (pp. 187-192). Utrecht: SOL coproduktie met: OW & OC, RU Utrecht.
  • Groenewegen, J. K. A. (1996). Rekenhulp op obs Delfshaven (PDF). In Panama Cursusboek 14 modellen, meten en meetkunde – paradigma’s van adaptief onderwijs – (pp. 183-186). Utrecht: SOL coproduktie met: OW & OC, RU Utrecht.
  • Klein, A. S. and Beishuizen, M. (1996). De (lege) getallenlijn voor het rekenen tot 100 (PDF). In Panama Cursusboek 14 modellen, meten en meetkunde – paradigma’s van adaptief onderwijs – (pp. 101-115). Utrecht: SOL coproduktie met: OW & OC, RU Utrecht.
  • Klep, J. (1996). Voorkennis, vervolgopgaven, adaptief onderwijs (PDF). In Panama Cursusboek 14 modellen, meten en meetkunde – paradigma’s van adaptief onderwijs – (pp. 131-141). Utrecht: SOL coproduktie met: OW & OC, RU Utrecht.
  • Kraemer, J. M. (1996). Mooie getallen, handigheden en beschrijfvormen (PDF). In Panama Cursusboek 14 modellen, meten en meetkunde
    – paradigma’s van adaptief onderwijs – (pp. 11-30). Utrecht: SOL coproduktie met: OW & OC, RU Utrecht.
  • Menne, J. and Treffers, A. (1996). Meten & Metriek (PDF). In Panama Cursusboek 14 modellen, meten en meetkunde – paradigma’s van adaptief onderwijs – (pp. 61-76). Utrecht: SOL coproduktie met: OW & OC, RU Utrecht.
  • Selter, C. (1996). Going one’s one way (PDF). In Panama Cursusboek 14 modellen, meten en meetkunde – paradigma’s van adaptief onderwijs – (pp. 87-99). Utrecht: SOL coproduktie met: OW & OC, RU Utrecht.
  • Selter, C. (1996). Doing mathematics while practising skills (PDF). In Panama Cursusboek 14 modellen, meten en meetkunde – paradigma’s van adaptief onderwijs – (pp. 31-43). Utrecht: SOL coproduktie met: OW & OC, RU Utrecht.
  • Treffers, A. and Menne, J. (1996). Opinies over rekenen met afrondingen (PDF). In Panama Cursusboek 14 modellen, meten en meetkunde – paradigma’s van adaptief onderwijs – (pp. 77-85). Utrecht: SOL coproduktie met: OW & OC, RU Utrecht.
  • Van den Brink, J. (1996). Bolmeetkunde in het basisonderwijs – een onderzoek (PDF). In Panama Cursusboek 14 modellen, meten en meetkunde – paradigma’s van adaptief onderwijs – (pp. 157-169). Utrecht: SOL coproduktie met: OW & OC, RU Utrecht.
  • Van den Heuvel-Panhuizen, M. and Knuver, A. (1996). TIMMS: de internationale toets en de nationale optie basisonderwijs (PDF). In Panama Cursusboek 14 modellen, meten en meetkunde – paradigma’s van adaptief onderwijs – (pp. 171-181). Utrecht: SOL coproduktie met: OW & OC, RU Utrecht.
  • Van Niekerk, R. (1996). 4-Kubers in Africa (PDF). In Panama Cursusboek 14 modellen, meten en meetkunde – paradigma’s van adaptief onderwijs – (pp. 143-155). Utrecht: SOL coproduktie met: OW & OC, RU Utrecht.