Lerarenopleidingen Science en Wiskunde/Rekenen

Panama Conferentiebundel 2 (1984)

Panama Cursusboek 2
Thema: Methoden en reken / wiskundeonderwijs
Eindredactie: Ed de Moor
Uitgave: Utrecht: Freudenthal Instituut

Artikelen

  • Doesburg, K. (1984). Modelgebruik in rekenmethoden* (PDF). In Panama Cursusboek 2 methoden reken/wiskundeonderwijs (Vol. 2, pp. 45-51). Utrecht: SOL coproduktie met: OW & OC, RU Utrecht.
  • Faes, W. and Streefland, L. (1984). Breuken, verhoudingen en procenten in Nederlandse reken/wiskundemethoden (PDF). In Panama Cursusboek 2 methoden reken/wiskundeonderwijs (Vol. 2, pp. 98-114). Utrecht: SOL coproduktie met: OW & OC, RU Utrecht.
  • Goddijn, A. and Schoemaker, G. (1984). Meetkunde, vroeger en nu (PDF). In Panama Cursusboek 2 methoden reken/wiskundeonderwijs (Vol. 2, pp. 78-89). Utrecht: SOL coproduktie met: OW & OC, RU Utrecht.
  • Goffree, F. (1984). Zie jij iets in die methode? (PDF). In Panama Cursusboek 2 methoden reken/wiskundeonderwijs (Vol. 2, pp. 157-179). Utrecht: SOL coproduktie met: OW & OC, RU Utrecht.
  • Gravemeijer, K. P. E. (1984). Een veelzijdige benadering van begrippen (PDF). In Panama Cursusboek 2 methoden reken/wiskundeonderwijs (Vol. 2, pp. 90-97). Utrecht: SOL coproduktie met: OW & OC, RU Utrecht.
  • Gribling, S. (1984). Meten in methoden (PDF). In Panama Cursusboek 2 methoden reken/wiskundeonderwijs (Vol. 2, pp. 63-72). Utrecht: SOL coproduktie met: OW & OC, RU Utrecht.
  • Klep, J. (1984). Handleidingen en bestuderen (PDF). In Panama Cursusboek 2 methoden reken/wiskundeonderwijs (Vol. 2, pp. 121-124). Utrecht: SOL coproduktie met: OW & OC, RU Utrecht.
  • Klukhuhn, W. S. (1984). Methodekeuze en schoolorganisatie (PDF). In Panama Cursusboek 2 methoden reken/wiskundeonderwijs (Vol. 2, pp. 136-156). Utrecht: SOL coproduktie met: OW & OC, RU Utrecht.
  • Kolsté, A. (1984). Appendix I
    Praktikumverslag analyse reken-wiskundeprogramma’s Kleuterschool
    (PDF). In Panama Cursusboek 2 methoden reken/wiskundeonderwijs (Vol. 2, pp. 189-194). Utrecht: SOL coproduktie met: OW & OC, RU Utrecht.
  • Lagerweij, N. (1984). Het schoolboek als innovatiemiddel: ramp of zegen (PDF). In Panama Cursusboek 2 methoden reken/wiskundeonderwijs (Vol. 2, pp. 180-188). Utrecht: SOL coproduktie met: OW & OC, RU Utrecht.
  • Moor, E. d. (1984). Meetkunde in B.O.-methoden (PDF). In Panama Cursusboek 2 methoden reken/wiskundeonderwijs (Vol. 2, pp. p73 – p77). Utrecht: SOL coproduktie met: OW & OC, RU Utrecht.
  • Moor, E. d. (1984). Appendix II Het knipselboek voor de bovenbouw (PDF). In Panama Cursusboek 2 methoden reken/wiskundeonderwijs (Vol. 2, pp. p195- p196). Utrecht: SOL coproduktie met: OW & OC, RU Utrecht.
  • Oonk, J. (1984). Toetsen en methoden (PDF). In Panama Cursusboek 2 methoden reken/wiskundeonderwijs (Vol. 2, pp. 115-120). Utrecht: SOL coproduktie met: OW & OC, RU Utrecht.
  • Van Deventer, N. and De Vries, H. (1984). Ontwikkeling van rekenprogramma 4-12 jarigen door onderwijsgevenden (PDF). In Panama Cursusboek 2 methoden reken/wiskundeonderwijs (Vol. 2, pp. 52-58). Utrecht: SOL coproduktie met: OW & OC, RU Utrecht.
  • Van Dormolen, J. (1984). Analyse van leerteksten (PDF). In Panama Cursusboek 2 methoden reken/wiskundeonderwijs (Vol. 2, pp. p125- p135). Utrecht: SOL coproduktie met: OW & OC, RU Utrecht.

Verwijzingen

ELWIeR en Ecent als één STEM