Lerarenopleidingen Science en Wiskunde/Rekenen

Panama Conferentiebundel 22 (2004)

Panama Cursusboek 22 – 2004
Thema: Rekenen-wiskunde als rijke bron
Eindredactie: Ronald Keijzer en Erica de Goeij
Uitgave: Freudenthal Instituut, Universiteit Utrecht

Artikelen

  • Clijsen, A. and Toes, E. (2004). Een rijke rekenomgeving in het speciaal (basis)onderwijs (PDF). In Panama Cursusboek 22 Rekenen-wiskunde als rijke bron (pp. 103-115). Utrecht: SOL coproduktie met: OW & OC, RU Utrecht.
  • Den Hertog, J., Selle, t. A. and Straaten, v. d. H. (2004). Observeren in MILE: een uitdaging! (PDF). In Panama Cursusboek 22 Rekenen-wiskunde als rijke bron (pp. 169-184). Utrecht: SOL coproduktie met: OW & OC, RU Utrecht.
  • Dolk, M. (2004). De volgende stap: op weg naar beter onderwijs (PDF). In Panama Cursusboek 22 Rekenen-wiskunde als rijke bron (pp. 25-32). Utrecht: SOL coproduktie met: OW & OC, RU Utrecht.
  • Gravemeijer, K. P. E. and Keijzer, R. (2004). In gesprek over breuken/verhoudingen (PDF). In Panama Cursusboek 22 Rekenen-wiskunde als rijke bron (pp. 87-101). Utrecht: SOL coproduktie met: OW & OC, RU Utrecht.
  • Griffioen, J. (2004). Zeurpiet of klokkenluider? (PDF). In Panama Cursusboek 22 Rekenen-wiskunde als rijke bron (pp. 9-23). Utrecht: SOL coproduktie met: OW & OC, RU Utrecht.
  • Imants, J. (2004). Paradoxen bij en perspectieven bij van het reken-wiskundeonderwijs in basisscholen (PDF). In Panama Cursusboek 22 Rekenen-wiskunde als rijke bron (pp. 117-138). Utrecht: SOL coproduktie met: OW & OC, RU Utrecht.
  • Letschert, J. and Klep, J. (2004). Rekenen-wiskunde als rijke bron (PDF). In Panama Cursusboek 22 Aanzet tot discussie over reken-wiskundeonderwijs (pp. 47-64
    .AB – De kern van onderwijzen is de interactie tussen leraar en leerling en tussen leerlingen onderling. Daar ontstaat leren, daar groeit ontwikkeling.). Utrecht: SOL coproduktie met: OW & OC, RU Utrecht.
  • Mooren, P. (2004). Uren, dagen, maanden, jaren (PDF). In Panama Cursusboek 22 Rekenen-wiskunde als rijke bron (pp. 185-201). Utrecht: SOL coproduktie met: OW & OC, RU Utrecht.
  • Van der Straaten, D. J. M. (2004). Een beschouwing over het ‘Zonnenspel’ (PDF). In Panama Cursusboek 22 Rekenen-wiskunde als rijke bron (pp. 139-149). Utrecht: SOL coproduktie met: OW & OC, RU Utrecht.
  • Verschaffel, L. (2004). Rekenen-wiskunde als rijke bron (PDF). In Panama Cursusboek 22 All you wanted to know about ‘mathematics education’ in Flanders, but were afraid to ask (pp. 65-85). Utrecht: SOL coproduktie met: OW & OC, RU Utrecht.
  • Winnubst, J. H. W. (2004). Rekenen-wiskunde als rijke bron (PDF). In Panama Cursusboek 22 Sporen van goede implementatie benutten (pp. 33-46). Utrecht: SOL coproduktie met: OW & OC, RU Utrecht.

Verwijzingen

ELWIeR en Ecent als één STEM