Lerarenopleidingen Science en Wiskunde/Rekenen

Panama Conferentiebundel 3 (1985)

Panama Cursusboek 3 – 1985
Thema: Reken/wiskundeonderwijs anno 1984
Eindredactie: Ed de Moor
Uitgave: Utrecht: Freudenthal Instituut

Artikelen

  • De Corte, E. and Verschaffel, L. (1985). Werken met eenvoudige rekenvraagstukjes in de eerste klas (PDF). In Panama Cursusboek 3 reken/wiskundeonderwijs anno 1984 (pp. 34-41). Utrecht: SOL coproduktie met: OW & OC, RU Utrecht.
  • De Jong, C. and Van der Laan, S. (1985). Reken-wiskundeonderwijs aan anderstaligen (PDF). In Panama Cursusboek 3 reken/wiskundeonderwijs anno 1984 (pp. 108-114). Utrecht: SOL coproduktie met: OW & OC, RU Utrecht.
  • De Moor, E. (1985). Het belang van een degelijke basisvorming rekenen/wiskunde (PDF). In Panama Cursusboek 3 reken/wiskundeonderwijs anno 1984 (pp. 190-196). Utrecht: SOL coproduktie met: OW & OC, RU Utrecht.
  • Erich, L. and J., R. (1985). De ontwikkeling van een rekenprogramma voor moeilijk lerende kinderen (PDF). In Panama Cursusboek 3 reken/wiskundeonderwijs anno 1984 (pp. 102-107). Utrecht: SOL coproduktie met: OW & OC, RU Utrecht.
  • Faes, W. (1985). Meetopdrachten (PDF). In Panama Cursusboek 3 reken/wiskundeonderwijs anno 1984 (pp. 76-83). Utrecht: SOL coproduktie met: OW & OC, RU Utrecht.
  • Goffree, F. (1985). Opleidingen basisvorming
    – Benny, een zaak voor de Pabo (PDF). In Panama Cursusboek 3 reken/wiskundeonderwijs anno 1984 (pp. 179-189). Utrecht: SOL coproduktie met: OW & OC, RU Utrecht.
  • Klep, J. and Gilissen, L. (1985). Basisvaardigheden en computers (PDF). In Panama Cursusboek 3 reken/wiskundeonderwijs anno 1984 (pp. 153-158). Utrecht: SOL coproduktie met: OW & OC, RU Utrecht.
  • Kolste, A. A. (1985). Op weg naar interactief reken-wiskundeonderwijs in de eerste klas (PDF). In Panama Cursusboek 3 reken/wiskundeonderwijs anno 1984 (pp. 42-52). Utrecht: SOL coproduktie met: OW & OC, RU Utrecht.
  • Krabbendam, H. and Jan, S. (1985). Grafische problemen en problemen grafisch oplossen (PDF). In Panama Cursusboek 3 reken/wiskundeonderwijs anno 1984 (pp. 84-95). Utrecht: SOL coproduktie met: OW & OC, RU Utrecht.
  • Kraemer, J.-M. (1985). Meetkunde in de kinderschoenen (PDF). In Panama Cursusboek 3 reken/wiskundeonderwijs anno 1984 (pp. 96-101). Utrecht: SOL coproduktie met: OW & OC, RU Utrecht.
  • Moonen, J. (1985). Selectie en evaluatie van educatieve software (PDF). In Panama Cursusboek 3 reken/wiskundeonderwijs anno 1984 (pp. 159-170). Utrecht: SOL coproduktie met: OW & OC, RU Utrecht.
  • Nelissen, J. and Vuurmans, m. m. v. A. C. (1985). Ervaring, een noodzakelijk voorwaarde voor onderwijs? (PDF). In Panama Cursusboek 3 reken/wiskundeonderwijs anno 1984 (pp. 53-65). Utrecht: SOL coproduktie met: OW & OC, RU Utrecht.
  • Querelle, N. (1985). LBO/MAVO-leerlingen en wiskunde (PDF). In Panama Cursusboek 3 reken/wiskundeonderwijs anno 1984 (pp. 122-133). Utrecht: SOL coproduktie met: OW & OC, RU Utrecht.
  • Sissing, H. and Brink, J. v. d. (1985). Zakrekenmachines in het basisonderwijs (PDF). In Panama Cursusboek 3 reken/wiskundeonderwijs anno 1984 (pp. 145-152). Utrecht: SOL coproduktie met: OW & OC, RU Utrecht.
  • Slettenhaar, D. and Muller, G. (1985). Computer-ondersteund reken/wiskunde-onderwijs
    (Verslag van een eerste inventarisatie en een voorlopige indruk) (PDF). In Panama Cursusboek 3 reken/wiskundeonderwijs anno 1984 (pp. 171-178). Utrecht: SOL coproduktie met: OW & OC, RU Utrecht.
  • Ter Heege, H. (1985). Rekenfeiten, de noodzakelijke basiskennis (PDF). In Panama Cursusboek 3 reken/wiskundeonderwijs anno 1984 (pp. 66-75). Utrecht: SOL coproduktie met: OW & OC, RU Utrecht.
  • Treffers, A. (1985). Hoeveelheidsgetal en maat – Davydov in de ‘rekenboom’ (PDF). In Panama Cursusboek 3 reken/wiskundeonderwijs anno 1984 (pp. 23-33). Utrecht: SOL coproduktie met: OW & OC, RU Utrecht.
  • Vedder, J. (1985). Rekenen/wiskunde voortgezet? (PDF). In Panama Cursusboek 3 reken/wiskundeonderwijs anno 1984 (pp. 134-139). Utrecht: SOL coproduktie met: OW & OC, RU Utrecht.

Verwijzingen

ELWIeR en Ecent als één STEM