Jaap Vedder Scriptieprijs

Het bestuur van de NVORWO heeft besloten een scriptieprijs in te stellen. De prijs is vernoemd naar Jaap Vedder, de in 2014 overleden oud-voorzitter en erelid van de NVORWO.

Studenten kunnen scripties die in de periode 1 juli 2017 tot en met 31 augustus 2018 goed beoordeeld zijn of worden, uiterlijk op 1 oktober 2018 indienen. De scriptie moet een Bachelor-scriptie zijn en de inhoud moet te maken hebben met het reken-wiskundecurriculum van het basisonderwijs of met de overgang van het basisonderwijs naar het voortgezet onderwijs.

Drie door een deskundige jury genomineerde (oud)studenten ontvangen een prijs en worden uitgenodigd voor deelname aan de Panama-conferentie in januari 2019. Tijdens die conferentie wordt de winnaar bekend gemaakt. De NVORWO kent drie prijzen toe: de winnaar ontvangt € 500; de andere genomineerden ieder € 100.

Meer informatie is te vinden op de website.