Netwerk pabo-opleiders natuur en techniek

Toekomstige leerkrachten leren lesgeven in N&T (ojw, wereldoriëntatie), dat is een vak apart.

In het Netwerk pabo-opleiders natuur en techniek delen we nieuws, vacatures, inspiratie en alles wat we samen belangrijk vinden om ons onderwijs nog beter uit te voeren. We willen elkaar inspireren en motiveren om het beste uit onszelf en onze studenten te halen. Zodat zij met kennis, kunde en plezier de inhouden van n&t, w&t en ojw in de klas zullen brengen.

In het gebied van ‘omgaan met jezelf en de wereld’ (OJW) leren kinderen over de wereld, de natuur, de mens en de maatschappij, ver weg en dichtbij, nu, vroeger en later. Ook leren leerlingen om die kennis toe te passen in de praktijk door middel van techniek en vaardigheden.

Verschillende vakgebieden/disciplines staan centraal bij wereldoriëntatie: Aardrijkskunde, Biologie, Geschiedenis, Natuurkunde, Techniek, Wereldburgerschap

Aansluiten bij dit netwerk?

Gezien de ontwikkelingen op het gebied van de implementatie van W&T in het basisonderwijs, het versterken van W&T op de pabo’s, discussies op de pabo over het integreren van modules en vakken, ontwikkelingen bij curriculum.nu, willen we graag met pabo-opleiders (o.a. N&T, Ak, Gs en aanverwante gebieden) het landelijk netwerk versterken en vragen die er leven oppakken en gezamenlijk onderzoeken. Dit om het opleidingsonderwijs te kunnen verbeteren en vernieuwen en aan te sluiten bij diverse initiatieven en maatschappelijke discussies.

Heb je inspirerende voorbeelden van wereldoriëntatie op de PABO? Heb je een vacature? Deel ze in deze groep. Bedankt voor jouw bijdrage!
Heb je vragen, wensen of suggesties, mail naar Karianne Hol: k.hol@slo.nl