Lerarenopleidingen Science en Wiskunde/Rekenen

Gevaarlijke helpers?

Tijdschrift voor reken-wiskundeonderwijs, uitgegeven door het Freudenthal Instituut, Universiteit Utrecht in de periode 1981-2013

De Nieuwe Wiskrant berichtte vooral over nieuwe ontwikkelingen op het gebied van wiskundeonderwijs in het voortgezet onderwijs, zoals de vernieuwde tweede fase, ict in het onderwijs, de nieuwe plannen voor vmbo, zelfstandig leren, toetsen en examens, de A-lympiade, de Nationale Wiskunde Dagen, e.d.

Blij, F. van der

Nieuwe Wiskrant. Tijdschrift voor Nederlands Wiskundeonderwijs
1981 – 1(1), 36-39

Mathematicians sometimes have the habit to wander from a real problem proposed to them in the context of (social) science to mathematically nice looking theories, which, however cannot, or not as nicely, be applied to the proposed problem. Graph theory is an example. In spite of rice and not so nice ways to apply graph theory in the social sciences, the present author starts with a problem of card shuffling and deals with graphical illustrations of sequences that lead to interesting number theoretical discussions.

Download pdf

U moet ingelogd zijn om een reactie te kunnen plaatsen.

ELWIeR en Ecent als één STEM