Lerarenopleidingen Science en Wiskunde/Rekenen

Lange termijn doelstellingen op de lange baan

Tijdschrift voor reken-wiskundeonderwijs, uitgegeven door het Freudenthal Instituut, Universiteit Utrecht in de periode 1981-2013

De Nieuwe Wiskrant berichtte vooral over nieuwe ontwikkelingen op het gebied van wiskundeonderwijs in het voortgezet onderwijs, zoals de vernieuwde tweede fase, ict in het onderwijs, de nieuwe plannen voor vmbo, zelfstandig leren, toetsen en examens, de A-lympiade, de Nationale Wiskunde Dagen, e.d.

Schoemaker, G.

Nieuwe Wiskrant. Tijdschrift voor Nederlands Wiskundeonderwijs
1981 – 1(1), 14-16

Checking truth is as important inside as outside mathematics. As an attitude it is highly appreciated. Learning closely related to the pupil’s life and environment involves critical checking. The short term results of this kind of learning might be less impressive. The long term reward is a mathematical attitude, that of checking what is true. Disregarding this fact may lead to nurturing anti-mathematical attitudes. The paper is a plea for an instruction, so close to the pupil’s own experiences that they get the opportunity to critically check their newly acquired knowledge.

Download pdf

U moet ingelogd zijn om een reactie te kunnen plaatsen.

ELWIeR en Ecent als één STEM