Magische vierkanten van drie kanten bekeken

Tijdschrift voor reken-wiskundeonderwijs, uitgegeven door het Freudenthal Instituut, Universiteit Utrecht in de periode 1981-2013

De Nieuwe Wiskrant berichtte vooral over nieuwe ontwikkelingen op het gebied van wiskundeonderwijs in het voortgezet onderwijs, zoals de vernieuwde tweede fase, ict in het onderwijs, de nieuwe plannen voor vmbo, zelfstandig leren, toetsen en examens, de A-lympiade, de Nationale Wiskunde Dagen, e.d.

Speelpenning, J.

Nieuwe Wiskrant. Tijdschrift voor Nederlands Wiskundeonderwijs
1981 – 1(1), 49-53

Though magic squares are well-known, they are rarely used at school. Experiences with pupils on three age levels are sketched: for 12-13 years olds magic squares are a subject to use and appreciate commutativity of addition; for I4 years olds letters rather than numbers are no surprise: finally at the age of 17: the linear space of magic squares. In all three experiences the pupils were well motivated. The magic squares were useful as a didactic tool.

Download pdf

U moet ingelogd zijn om een reactie te kunnen plaatsen.