Lerarenopleidingen Science en Wiskunde/Rekenen

Onbekende en onbepaalde

Tijdschrift voor reken-wiskundeonderwijs, uitgegeven door het Freudenthal Instituut, Universiteit Utrecht in de periode 1981-2013

De Nieuwe Wiskrant berichtte vooral over nieuwe ontwikkelingen op het gebied van wiskundeonderwijs in het voortgezet onderwijs, zoals de vernieuwde tweede fase, ict in het onderwijs, de nieuwe plannen voor vmbo, zelfstandig leren, toetsen en examens, de A-lympiade, de Nationale Wiskunde Dagen, e.d.

Freudenthal, H.

Nieuwe Wiskrant. Tijdschrift voor Nederlands Wiskundeonderwijs
1981 – 1(1), 25-26

Unknown and indeterminate. It is an old controversy in algebra teaching whether to start using letters to represent unknowns or indeterminates, in other words to start with equations or equalities. Based on 4 teaching experiment a compromise is being proposed: solving inequalities.

Download pdf

U moet ingelogd zijn om een reactie te kunnen plaatsen.

ELWIeR en Ecent als één STEM