Lerarenopleidingen Science en Wiskunde/Rekenen

Onderzoek wiskunde-onderwijs: het CSMS-project

Tijdschrift voor reken-wiskundeonderwijs, uitgegeven door het Freudenthal Instituut, Universiteit Utrecht in de periode 1981-2013

De Nieuwe Wiskrant berichtte vooral over nieuwe ontwikkelingen op het gebied van wiskundeonderwijs in het voortgezet onderwijs, zoals de vernieuwde tweede fase, ict in het onderwijs, de nieuwe plannen voor vmbo, zelfstandig leren, toetsen en examens, de A-lympiade, de Nationale Wiskunde Dagen, e.d.

Treffers, A.

Nieuwe Wiskrant. Tijdschrift voor Nederlands Wiskundeonderwijs
1981 – 1(1), 27-30

This is a review of the interesting British CSMS project (Concepts in Secondary Mathematics and Science) which uncovered the informal "naive" methods of 11-16 olds in different areas of secondary mathematics. CSMS ’s discovery of the contradistinction of "child method system versus taught formai system" is quite intriguing. It stimulates developing more effective, more child oriented mathematics education: mathematics as a human activity in the IO WO terminology.

Download pdf

U moet ingelogd zijn om een reactie te kunnen plaatsen.

ELWIeR en Ecent als één STEM