Lerarenopleidingen Science en Wiskunde/Rekenen

Over het verleggen van grenzen

Tijdschrift voor reken-wiskundeonderwijs, uitgegeven door het Freudenthal Instituut, Universiteit Utrecht in de periode 1981-2013

De Nieuwe Wiskrant berichtte vooral over nieuwe ontwikkelingen op het gebied van wiskundeonderwijs in het voortgezet onderwijs, zoals de vernieuwde tweede fase, ict in het onderwijs, de nieuwe plannen voor vmbo, zelfstandig leren, toetsen en examens, de A-lympiade, de Nationale Wiskunde Dagen, e.d.

Barneveld, G. van

Nieuwe Wiskrant. Tijdschrift voor Nederlands Wiskundeonderwijs
1981 – 1(1), 20-24

The readjustment of the frontier between two boroughs was an opportunity to let a fewpupils (16 years oldgirls) conduct an inquiry among the population of one of the boroughs, Beltrum. Though the girls had had little mathematical experience (mainly accountancy arithmetic experience and descriptive statistics), they succeeded to do motivating and meaningful research, which was crowded by offering the result to the Lord Mayor.

Download pdf

U moet ingelogd zijn om een reactie te kunnen plaatsen.

ELWIeR en Ecent als één STEM