Wat een ellende!!! Heeft u dat ook?

Tijdschrift voor reken-wiskundeonderwijs, uitgegeven door het Freudenthal Instituut, Universiteit Utrecht in de periode 1981-2013

De Nieuwe Wiskrant berichtte vooral over nieuwe ontwikkelingen op het gebied van wiskundeonderwijs in het voortgezet onderwijs, zoals de vernieuwde tweede fase, ict in het onderwijs, de nieuwe plannen voor vmbo, zelfstandig leren, toetsen en examens, de A-lympiade, de Nationale Wiskunde Dagen, e.d.

Querelle, N.

Nieuwe Wiskrant. Tijdschrift voor Nederlands Wiskundeonderwijs
1981 – 1(1), 8-10

It is a diffcult thing to have not so very bright children put on their thinking_cap. This might be a consequence of bad school experiences. In is shown by examples they are able to, but at the same time try to evade it. Most text-books for these kind of pupils foster the idea: "Don’t think for yourself but follow my way of thinking”. The present article is a plea for exercises, stimulating intelligent thinking, which is more enriching and more important, though quite tiring, indeed.

Download pdf

U moet ingelogd zijn om een reactie te kunnen plaatsen.