Lerarenopleidingen Science en Wiskunde/Rekenen

Wiskundige wereldoriëntatie – een onderzoek naar wiskunde bij kinderen

Tijdschrift voor reken-wiskundeonderwijs, uitgegeven door het Freudenthal Instituut, Universiteit Utrecht in de periode 1981-2013

De Nieuwe Wiskrant berichtte vooral over nieuwe ontwikkelingen op het gebied van wiskundeonderwijs in het voortgezet onderwijs, zoals de vernieuwde tweede fase, ict in het onderwijs, de nieuwe plannen voor vmbo, zelfstandig leren, toetsen en examens, de A-lympiade, de Nationale Wiskunde Dagen, e.d.

Brink, F. J. van den

Nieuwe Wiskrant. Tijdschrift voor Nederlands Wiskundeonderwijs
1981 – 1(1), 34-35

Children’s ideas of mathematical objects often disagree with those of adults. This leads to conflicts and surprising situations. Using rather than shirking these situations is a didactical principle we try to exploit for teacher’s instruction. Its use is shown by a few examples: growth, weight, volume and the use of the handheld calculator. Onderwijstheorie, Ontwikkelingsonderzoek,

Download pdf

U moet ingelogd zijn om een reactie te kunnen plaatsen.

ELWIeR en Ecent als één STEM