Lerarenopleidingen Science en Wiskunde/Rekenen

Zakrekenmachine. Een kwalitatief onderwijsonderzoek

Tijdschrift voor reken-wiskundeonderwijs, uitgegeven door het Freudenthal Instituut, Universiteit Utrecht in de periode 1981-2013

De Nieuwe Wiskrant berichtte vooral over nieuwe ontwikkelingen op het gebied van wiskundeonderwijs in het voortgezet onderwijs, zoals de vernieuwde tweede fase, ict in het onderwijs, de nieuwe plannen voor vmbo, zelfstandig leren, toetsen en examens, de A-lympiade, de Nationale Wiskunde Dagen, e.d.

Brink, F. J. van den

Nieuwe Wiskrant. Tijdschrift voor Nederlands Wiskundeonderwijs
1981 – 1(1), 43-48

Handheld computers and qualitative research in teaching. The research reported in the present and following issues deals with the use of handheld computers by kindergarten and elementary school children. lt is three kinds of research: 1. Research on ideas of children about computers and about their use of the computer. 2. Research on dialogues in groups of two children during their use of the computer for a certain subject. 3. Research on the use of computers in real class situations. The aim of the research is: recommendations for instructions with computers based on the use of handheld computers by children. Besides towards the children ’s behavior the study is directed towards some mathematical subjects, didactical situations and principles that can be important for the introduction of the computer Ontwikkelingsonderzoek, rekenmachine, voortgezet onderwijs,

Download pdf

U moet ingelogd zijn om een reactie te kunnen plaatsen.

ELWIeR en Ecent als één STEM