De Wiskundeclub

Word jij uitgedaagd door intellectuele puzzels, ook al duurt het lang voordat alle stukjes op z’n plaats vallen? Dan is de Wiskundeclub iets voor jou!

De schoonheid van wiskunde

Vanaf september 2018 start het Korteweg-de Vries Instituut voor Wiskunde aan de Universiteit van Amsterdam een wiskundeclub voor leerlingen uit klas 4, 5 en 6 VWO. De Wiskundeclub is er om getalenteerde en gemotiveerde leerlingen van de intellectuele uitdaging en schoonheid van wiskunde te laten genieten. De club staat onder leiding van Professor Sergey Shadrin, geholpen door student-assistenten.

• Leuke problemen oplossen
  • Korte lezingen volgen van UvA-docenten
  • Bordspelen met een wiskundige inslag spelen
  • Meedoen aan speciale thema-middagen
  • voor een indruk van de activiteiten in het afgelopen jaar kun je dit blog lezen!

Data en locatie

De Wiskundeclub komt samen op vrijdagen van 15.00 tot 17.00 uur. De bijeenkomsten worden gehouden bij het Korteweg-de Vries Instituut voor Wiskunde op Amsterdam Science Park 107.

In het schooljaar 2018-2019 vallen de bijeenkomsten op de volgende data:

• 2018: 14, 21 en 28 september; 5, 12 en 19 oktober; 7, 14 en 21 december
  • 2019: 11, 18 en 25 januari; 1, 8, 15 februari; 1, 8, 15, 22 en 29 maart; 5, 12 en 26 april; 10, 17 en 24 mei

Als je bij voldoende bijeenkomsten aanwezig bent, ontvang je een certificaat.

Aanmelden

Via deze link kun je je laten opgeven voor deze club door je wiskundedocent. Per school is er plaats voor maximaal vier leerlingen.