Lerarenopleidingen Science en Wiskunde/Rekenen

Volgens Bartjens – Ontwikkeling en Onderzoek

De artikelen van Volgens Bartjens – Ontwikkeling en Onderzoek bieden achtergonden bij actuele ontwikkelingen in het reken-wiskundeonderwijs. Ze zijn van belang voor leraren, studenten, lerarenopleiders, schoolbegeleiders, onderwijsontwikkelaars en onderzoekers van het reken-wiskundeonderwijs.

Enkele artikelen

  • Hendrikse, P. and Beekman, A. (2018). Haal ik de kennisbasistoets rekenen-wiskunde? (PDF) Volgens Bartjens – ontwikkeling en onderzoek, 38(1), 48-56
  • Keijzer, R., Brouwer, W. and Van den Bergh, J. W. M. (2018). Begripsproblemen bij kubisch vergroten (PDF) Volgens Bartjens – Ontwikkeling en Onderzoek, 38(1), 41-47
  • Keijzer, R., Bunck, M.-J. and Van Gool, A. (2018). Verslag 36e Panama-conferentie. Rekenen een hele kunst. Volgens Bartjens – ontwikkeling en onderzoek Volgens Bartjens – ontwikkeling en onderzoek, 37(5), 51-57
  • Keijzer, R., Den Engelsen, J. F. M. and Lanting, A. H. (2018). Een beschrijvingskader voor rekenapps (PDF) Volgens Bartjens – ontwikkeling en onderzoek, 37(4), 52-60
  • Logtenberg, H. and Odenthal, L. (2017). Lesson Study: aderlating in de vertaling? Collaborative Lesson Research naar vorm en inhoud bij het Nederlandse reken-wiskundeonderwijs (PDF) Volgens Bartjens – Ontwikkeling en Onderzoek, 37(3), 52-60
  • Rijborz, J. D. (2018). Op zoek naar een vakoverstijgende didactiek voor rekenen-wiskunde en aardrijkskunde
    Volgens Bartjens – Ontwikkeling en Onderzoek, 37(5), 41-50
  • Van der Linden, J. (2018). Een motortje erbij? Onderzoekende studenten en de ontwikkeling van reken-wiskundeonderwijs. Volgens Bartjens – ontwikkeling en onderzoek, 37(3), . , 37(3), 41-51

Overzicht van alle artikelen

Gerelateerde artikelen

ELWIeR en Ecent heten u welkom op deze nieuwe gezamenlijke website