Vacature rekenen-wiskunde Hogeschool iPabo (0,8 fte)

Hogeschool iPabo is een zelfstandige hogeschool met twee locaties, Amsterdam en Alkmaar. De hogeschool leidt studenten op tot leerkracht basisonderwijs en biedt daarnaast de Ad-opleiding pedagogisch educatief medewerker aan. Met praktijkgericht onderzoek binnen het Kenniscentrum Spelend & onderzoekend leren, zorgt Hogeschool iPabo voor innovatie in het basisonderwijs en in de lerarenopleiding. Voor het komende collegejaar zijn wij op zoek naar een

opleidingsdocent rekenen-wiskunde (0,8 fte)

Wat ga je doen?
Als opleidingsdocent ben je breed inzetbaar voor werkzaamheden binnen de bacheloropleiding en in onze associate degree pedagogisch educatief medewerker. Je verzorgt uitdagend rekenen-wiskunde onderwijs in alle opleidingsvarianten; voltijd, (verkorte) deeltijd, zij-instroom, universitaire pabo en de associate degree. Daarnaast begeleid je studenten bij de studie en het praktijkonderzoek. Je beoordeelt studenten in de stages en onderhoudt contacten met het werkveld. Je werkt soms vakoverstijgend met collega’s van andere vakgroepen. Je levert samen met je collega’s een bijdrage aan de curriculumontwikkeling en de ontwikkeling van onderwijs- en toetsmaterialen. Je draagt positief bij aan het werken in een resultaatverantwoordelijk team. Op termijn bestaat de mogelijkheid om deel te nemen aan het praktijkgericht onderzoek van het lectoraat rekenen-wiskunde.

Wie zoeken we?
Een inspirerende opleidingsdocent rekenen-wiskunde die voldoening haalt uit het lesgeven aan studenten van verschillende leeftijden en achtergronden én vanuit eigen kennis en ervaring in het basisonderwijs de vertaalslag kan maken naar onze opleidingen. Daarnaast is het ook mogelijk om (op termijn) te participeren in onderzoeksprojecten binnen de hogeschool zoals…

Waar ga je aan de slag?
Je bent inzetbaar op zowel de locatie Amsterdam als Alkmaar. Daarnaast is het geven van lessen op woensdagavond en zaterdag geen probleem voor je.

Functie-eisen

• Afgeronde master opleiding en een lesbevoegdheid, bij voorkeur gericht op het reken-wiskundeonderwijs;
  • Ervaring in het basisonderwijs (eventueel ervaring in het voortgezet onderwijs);
  • Kennis van het reken-wiskundeonderwijs en de recente ontwikkelingen in het vakgebied;
  • In staat studenten te enthousiasmeren voor het vak rekenen-wiskunde;
  • Uitstekende (didactische) rekenvaardigheid;
  • Creatief, flexibel en teamplayer;
  • Ervaring in het verrichten van (praktijkgericht) onderzoek op het gebied van rekenen-wiskunde is een pré.

Opleiding
Voor kandidaten die niet (geheel) aan de bevoegdheidsvereisten voldoen bestaat de mogelijkheid om deel te nemen aan de opleiding voor beginnend lerarenopleiders rekenen-wiskunde die op 1 september 2020 start.

Arbeidsvoorwaarden
Hogeschool iPabo biedt een salaris aan conform kennis en ervaring van maximaal € 4.892,- euro bruto per maand op basis van een voltijd dienstverband (maximaal schaal 11 cao-hbo). Inschaling vindt plaats op basis van ervaring en deskundigheid. Wij bieden je een aanstelling voor 1 jaar. Bij goed functioneren en voldoende formatieruimte hoort een verlenging tot de mogelijkheden.

Contactinformatie
Heb je belangstelling voor deze functie? De vakgroepvoorzitter Jan Willem van Slijpe of de lector rekenen-wiskunde, Ronald Keijzer geven je graag antwoord op functie-inhoudelijke vragen. Je kunt hen bereiken via j.w.van.slijpe@ipabo.nl of r.keijzer@ipabo.nl.

Je kunt tot en met 1 mei 2020 reageren op deze vacature middels een motivatiebrief en CV gericht aan mw. Andrea Pereboom, personeelsadviseur, a.pereboom@ipabo.nl. De gesprekken vinden, vanwege de Corona-maatregelen, digitaal plaats in de week van 11 mei 2020.

Acquisitie naar aanleiding van deze advertentie wordt niet op prijs gesteld.