Girlsclub WIN – GEM – 21 juni 2021
Filmpje over de girlsclub |
Vanuit de Girlsclub WIN wordt op 21 juni 2021 ’s middags een online activiteit georganiseerd rondom ‘augmented reality’. Daarnaast staat elke Girlsclub-bijeenkomst een Girl centraal die iets vertelt over haar werk en interesse. Deze middag is dat Fleur Doorman van PostNL. |
Vooraf
Zie ook de toelichting in de mail die gestuurd is
- Invullen enkele vragen
- Augmented Reality op telefoon (download word: test en print)
- Even spelen met Blockly (sturen we 17 juni een mail over)
Programma (in microsoft teams)
14:00 – 14:05 | Welkom door Vincent, korte kennismaking | ||||
14:05 – 14:20 |
|
||||
14:20 – 14:30 | Voorafgaande aan dit onderdeel: Je hebt een A4tje nodig met een ‘anker’-afbeelding (de letters CT in een zwart vierkant). Print dit A4tje. Leg dit op je tafel of op de grond, en dan zal dit door ‘Colette’ gebruikt worden om een AR-model te verankeren.
Architect in de virtuele wereld. Even twee voorbeelden
|
||||
14:30 – 14:50 | Architect in de virtuele wereld. Aan het werk met Colette (de taken doen we a.s. ma. pas open). | ||||
14:50 – 15:00 | Even plenair kijken of het overal lukt/goed gaat | ||||
15:00 – 15:10 | Inspiratie ophalen: even naar buiten en een gebouw/vorm fotograferen waarmee je je laat inspireren. | ||||
15:10 – 15:35 | Verder met het ontwerpwerk | ||||
15:35 – 15:45 | Aan elkaar laten zien wat er ontworpen is. | ||||
15:45 – 16:00 | Vragenlijst Colette invullen (Europees project die graag gegevens ontvangt over het werken met augmented reality). |
Verwijzingen |
Voorbereiding
|
Achteraf
We namen een vragenlijst af (n=11)
De instructies waren gemakkelijk te begrijpen
Het kostte veel tijd om de app te leren gebruiken.
De app is moeilijk te gebruiken.
De app is duidelijk.
De app is leuk om te gebruiken.
De app doet eenvoudig wat ik wil
Ik zou de app willen gebruiken op school.
Ik zou de app ook buiten school willen gebruiken.
De app heeft duidelijke fouten.
Had je al ervaring met programmeren voor deze bijeenkomst (bijv. Scratch, Blockly, Python, …)?
Het kostte veel tijd om de app te leren gebruiken.
De app is moeilijk te gebruiken.
De app is duidelijk.
De app is leuk om te gebruiken.
De app doet eenvoudig wat ik wil
Ik zou de app willen gebruiken op school.
Ik zou de app ook buiten school willen gebruiken.
De app heeft duidelijke fouten.
Had je al ervaring met programmeren voor deze bijeenkomst (bijv. Scratch, Blockly, Python, …)?
(n=11)
De instructies waren gemakkelijk te begrijpen | |
Het kostte veel tijd om de app te leren gebruiken. | |
De app is moeilijk te gebruiken. | |
De app is duidelijk. | |
De app is leuk om te gebruiken. | |
De app doet eenvoudig wat ik wil | |
Ik zou de app willen gebruiken op school | Ik zou de app ook buiten school willen gebruiken. | |
De app heeft duidelijke fouten. | |
Had je al ervaring met programmeren voor deze bijeenkomst (bijv. Scratch, Blockly, Python, …)? | No experience / Geen ervaring – 3 Bit of experience / Beetje ervaring – 3 Pretty much experienced / Redelijk veel ervaring – 2 Lot of experience / Heel veel ervaring – 1 |
Ik ben geïnteresseerd in het leren over bèta (wis, natk, maar ook sk en bio).
Ik heb over het algemeen plezier als ik bèta leer.
Het is de moeite waard om me in te spannen voor mijn bèta-vak(ken), want dat helpt me bij het werk dat ik later wil gaan doen.
Wat ik leer in mijn bèta-vak(ken) is voor mij de moeite waard, omdat ik het nodig heb voor wat ik later wil gaan studeren.
Bèta is nuttig bij het helpen oplossen van problemen in het dagelijks leven.
Bèta is gemakkelijk voor mij.
Bèta is nuttig om de wereld van vandaag te begrijpen.
Het is belangrijk om bèta te kennen om een goede baan te krijgen.
Ik heb over het algemeen plezier als ik bèta leer.
Het is de moeite waard om me in te spannen voor mijn bèta-vak(ken), want dat helpt me bij het werk dat ik later wil gaan doen.
Wat ik leer in mijn bèta-vak(ken) is voor mij de moeite waard, omdat ik het nodig heb voor wat ik later wil gaan studeren.
Bèta is nuttig bij het helpen oplossen van problemen in het dagelijks leven.
Bèta is gemakkelijk voor mij.
Bèta is nuttig om de wereld van vandaag te begrijpen.
Het is belangrijk om bèta te kennen om een goede baan te krijgen.
(n=11)
Ik ben geïnteresseerd in het leren over bèta (wis, natk, maar ook sk en bio). | |
Ik heb over het algemeen plezier als ik bèta leer. | |
Het is de moeite waard om me in te spannen voor mijn bèta-vak(ken), want dat helpt me bij het werk dat ik later wil gaan doen. | |
Wat ik leer in mijn bèta-vak(ken) is voor mij de moeite waard, omdat ik het nodig heb voor wat ik later wil gaan studeren. | |
Bèta is nuttig bij het helpen oplossen van problemen in het dagelijks leven. | |
Bèta is gemakkelijk voor mij. | |
Bèta is nuttig om de wereld van vandaag te begrijpen. | |
Het is belangrijk om bèta te kennen om een goede baan te krijgen. |