Vacature junior onderzoeker wiskundeonderwijs (0,9 fte)

Junior onderzoeker (0.9 fte) bij Freudenthal Instituut, Faculteit Bètawetenschappen, UU

sluitingsdatum: 8 november 2020

Functie

Het Freudenthal Instituut voert onder meer onderzoek uit naar wiskundeonderwijs. Voor enkele onderzoeksprojecten zoeken we een junior onderzoeker (0.9 fte) voor een periode van een jaar, die onder begeleiding van senior onderzoekers zelfstandig onderzoekswerk verricht in een tweetal studies, getiteld “Enhancing functional thinking from primary to upper secondary school” en “Embodied learning of trigonometry: eye-tracking and remote aspects”. Daarnaast behoort de coördinatie van het Wiskunde in Teams project tot de taken.

Profiel

We zijn op zoek naar iemand die:

• Ervaring heeft met onderwijsonderzoek, zoals bijvoorbeeld blijkt uit een Research Master in Educational Science of in Science Education and Communication;
  • Affiniteit heeft met wiskunde en wiskundeonderwijs;
  • Een goede beheersing heeft van Nederlands en Engels;
  • Gemotiveerd is om zich nieuwe kennis eigen te maken;
  • Flexibel en efficiënt is en in staat is om binnen een team te werken;
  • Beschikt over goede sociale en organisatorische vaardigheden.

Aanbod

Wij bieden een tijdelijk dienstverband (0.9 fte) voor een periode van een jaar vanaf 1 december 2020. Verlenging is niet uitgesloten. Solliciteren naar een deel van de functie is mogelijk. Het salaris bedraagt – afhankelijk van opleiding en ervaring – minimaal € 2.790,- en maximaal € 3.217,- (schaal 10 van de cao Nederlandse Universiteiten) bruto per maand bij een fulltime dienstverband.

Je ontvangt daarnaast 8% vakantiegeld en een eindejaarsuitkering van 8,3%. Verder heeft de Universiteit Utrecht een aantrekkelijk pakket arbeidsvoorwaarden, waaronder keuze voor een goede balans tussen werk en privé (onder andere een goede verlofregeling), ontwikkelingsmogelijkheden en een uitstekende pensioenregeling.

Aanvullende informatie en sollicitatie

Voor aanvullende informatie over deze functie kun je contact opnemen met prof. dr. Paul Drijvers, wetenschappelijk directeur van het Freudenthal Instituut (p.drijvers [at] uu.nl of 06 43563821). Stuur ook je sollicitatie naar hem. De gesprekken vinden in november plaats.