Utrechtse Routekaart voor Onderwijsinnovatie

De Utrechtse Routekaart voor Onderwijsinnovatie en Scholarship is een praktisch instrument dat je helpt bij het systematisch bestuderen van je eigen onderwijspraktijk.

In acht stappen word je gestimuleerd om kritisch na te denken over de manier waarop je je onderwijs organiseert en het effect hiervan op het leren van je studenten. Relevante informatie, tips en gerichte vragen helpen je om je ideeën op gestructureerde wijze om te zetten in een praktijkgericht onderzoek. Het doel hiervan is om je kennis over het leren van je studenten te vergroten of je onderwijspraktijk verder te verbeteren. Het instrument is ontwikkeld door onderwijskundigen aan de Universiteit Utrecht en gestoeld op hun praktijkervaring, kennis over onderwijskundige theorieën en het uitvoeren van praktijkgericht onderzoek volgens de principes van Scholarship of Teaching and Learning (SoTL). Dit instrument is ontwikkeld voor iedereen die zich als docent wil professionaliseren en de eigen onderwijspraktijk wil optimaliseren. Het enige dat je hoeft te doen is beginnen bij stap één.