Webinar Europese Raamwerk Rekenen en Gecijferdheid

donderdag 25 november 2021
15.30 uur – 17.00 uur

lectoraat Wiskundig en Analytisch Vermogen van Professionals, HU

Het belang van Rekenen en Gecijferdheid in een leven lang ontwikkelen is sterk in ontwikkeling.
Gecijferdheid, geletterdheid en digitaal vaardig zijn cruciale basisvaardigheden voor volwassenen voor een inclusieve en volwaardige participatie in onze samenleving.
In onderstaand interactief webinar wordt u in een uur helemaal bijgepraat over de inhoud en visie achter het nieuwe Europese Raamwerk Rekenen en Gecijferdheid (Common European Numeracy Framework) dat in de periode 2018-2021 ontwikkeld is door de Hogeschool Utrecht in samenwerking met de Universitat de Barcelona (Spanje), de University of Limerick (Ierland) en onderwijsinstituut BFI (Oostenrijk) in het kader van een Erasmus+-project.
Het raamwerk is van belang voor iedereen die zich bezighoudt met basisvaardigheden voor volwassenen. Gecijferdheid, geletterdheid en digitale vaardigheden zijn de basisvaardigheden voor volwassenen in de 21e eeuw.
De inhoud is ook interessant voor wie zich op het mbo bezighoudt met de nieuwe Rekeneisen. De denkrichting daarvan is vergelijkbaar, namelijk hoe je met (jong-)volwassenen kunt werken aan functioneel rekenen.
Praktische informatie

Het webinar wordt georganiseerd door het lectoraat Wiskundig en Analytisch Vermogen van Professionals binnen het kenniscentrum Leren en Innoveren van de Hogeschool Utrecht en verzorgd door Kees Hoogland en Mieke van Groenestijn in afwisselende interactieve blokjes die gaan over de visie achter het raamwerk, de inhoud, de geschiedenis, de toekomst en wat je er in de praktijk mee kunt.

Meer lezen