Panama Cursusboek 31 (2013)

Panama Cursusboek 31 – 2013
Thema: Rekenen-wiskunde op niveau
Eindredactie: Marc van Zanten
Uitgave: Freudenthal Instituut, Universiteit Utrecht

Artikelen

• Jansen, B. (2013). Emotionele beleving van rekenen – het Groot Nationaal Onderzoek van Rekenen (PDF). In M. Van Zanten (Ed.), Rekenen-wiskunde op niveau Panama Cursusboek – Verslag van de 31e Panama-conferentie gehouden op 31januari & 1 februari 2013 te Utrecht (Vol. 31, pp. 67-77). Utrecht: Panama/ Freudenthal Instituut, Universiteit Utrecht.
  • Meelissen, M., Drent.M., Punter, A. (2013). Nederland in TIMSS-2011 (PDF). In M. Van Zanren (Ed.), Rekenen-wiskunde op niveau (Vol. 31, pp. 31-38). Utrecht: Panama/ Freudenthal Instituut, Universiteit Utrecht.
  • Scheltens, F., Vermeulen, J. (2013). De vijfde Periodieke Peiling rekenen-wiskunde aan het einde van het basisonderwijs (PDF). In V. Z. M. (Ed.), Rekenen-wiskunde op niveau (Vol. 31, pp. 39-46). Utrecht: panama/ Freudenthal Instituut, Universiteit Utrecht.
  • Usiskin, Z. (2013). What does it mean to understand some mathematics?1 (PDF). In M. Van Zanten (Ed.), Rekenen-wiskunde op niveau (Vol. 31, pp. 11-30). Utrecht: Panama/ Freudenthal Instituut, Universiteit Utrecht.
  • Van den heuvel-Panhuizen, M., Borkulo, S.P.van, Robitzsch,A,. (2013). Inzicht in tafelsommen – Groot Nationaal Onderzoek naar Rekenen – (PDF). In M. Van Zanten (Ed.), Rekenen-wiskunde op niveau Rekenen-wiskunde op niveau – Panama Cursusboek – Verslag van de 31e Panama-conferentie gehouden op 31januari & 1 februari 2013 te Utrecht (Vol. 31, pp. 57-65). Utrecht: Panama/ Freudenthal Instituut, Universiteit Utrecht.
  • Van der Maas, H. L. J., Straatemeier, M. (2013). Hoe rekent de Nederlander? een typologie (PDF). In M. Van Zanten (Ed.), Rekenen-wiskunde op niveau (Vol. 31, pp. 47-56). Utrecht: Panama/Fredenthal Instituut, Univeristieit Utrecht.