Masterclass – Greetje van Dijk – rekenbegaafde leerlingen

Rekenbegaafde leerlingen, online webinar door Greetje van Dijk

16-11-2022, 15:30-17:00

Powerpoint sheets (pdf)

Greetje van Dijk is werkzaam als senior onderwijsadviseur bij 1801 jeugd&onderwijsadvies

In deze masterclass starten we met het duiden van de doelgroep ‘rekenbegaafde leerlingen’ en kijken vervolgens naar veel voorkomende leerbehoeften binnen deze groep. Om tegemoet te komen aan hun leerbehoeften wordt de route van compacten en verrijken aanbevolen, en/of incidenteel versnellen. De taxonomie van Bloom of de SOLO taxonomie geven handvatten om een passend aanbod samen te stellen. We bekijken enkele voorbeelden uit verrijkingsmethodieken en bespreken wat dit vraagt aan begeleiding.

Een webinar/masterclass in het kader van de Nationale Rekencoördinator Dag, en in het kader van de reeks Webinar voor Morgen