Symposium XXVIII Machtige verhalen

De werkgroep Geschiedenis er ook nu weer in geslaagd vier voortreffelijke sprekers te boeken voor het jaarlijkse symposium. Op zaterdag 1 oktober is het zover. Machtige verhalen, het 28e symposium van de werkgroep Geschiedenis, vindt plaats in museum Boerhaave in Leiden.

Na twee symposia online kunnen we elkaar weer echt ontmoeten en als bonus in de lunchpauze de collectie van het museum bekijken!

Het symposium duurt van 10.00 tot ca. 16.00 uur, met pauzes voor koffie, thee en lunch. Er zijn vier sprekers en er is ook dit jaar een paneldiscussie, met inbreng van alle deelnemers. De sprekers :

• Jos Heuer en Henk Willems (De Werkplaats, Bilthoven) over Tiendesprongen
  • Steven Wepster (Universiteit Utrecht) over de logaritme van -1
  • Ann Dooms (Vrije Universiteit Brussel) over van Melkweg tot Moraal
  • Mathieu Ossendrijver (Freie Universität Berlin) over Rekenen door Babyloniërs

Na de presentaties van de sprekers volgt de paneldiscussie, gebaseerd op vragen van deelnemers. Na elke presentatie is er tijd voor ten hoogste twee vragen; vragen die niet meteen aan bod komen, kunt u noteren op de kaartjes die overal liggen. Een selectie van deze vragen vormt de input voor de paneldiscussie.

Klik hier voor aanmelden en meer informatie.