Bijeenkomst over examenprogramma’s vmbo biologie, nask1 en nask2

De examenprogramma’s van biologie, nask 1 en nask 2 worden op dit moment geactualiseerd, de eerste grote upgrade sinds meer dan 20 jaar.
Voor deze actualisatie heeft de vakvernieuwingscommissie natuurwetenschappelijke vakken hard input nodig. Zij wil graag weten wat volgens leraren in het vmbo in deze examenprogramma’s moet komen te staan, en wat er juist uit moet.

Vragen aan vmbo-leraren zijn: Wat moeten jouw leerlingen kennen en kunnen voor hun verdere leven en hun beroep? Van welke onderwerpen raken ze gemotiveerd en waar zien ze de meerwaarde echt niet van in? Welke vraagstukken zijn belangrijk voor je leerlingen?

NVON en SLO organiseren hierover een bijeenkomst, waar de commissie in gesprek gaat met vmbo-docenten biologie, nask1 en nask2. De bijeenkomst vindt plaats op donderdag 7 maart op Fontys MBO in Eindhoven (op loopafstand van het station), van 16:00 – 20:00 uur. Voor een warme maaltijd wordt gezorgd.

Ook wie niet kunnen op 7 maart, maar wel willen meedenken, kunnen zich aanmelden. Zij zullen de hoogte worden gebracht van de uitkomsten van de bijeenkomst en worden uitgenodigd voor een eventuele volgende bijeenkomst of andere vormen van docenten-raadpleging.

Wie mee wil denken op 7 maart of daarna kan vóór 4 maart dit aanmeldformulier invullen.

Voor vragen over de bijeenkomst: neem contact op met Lammie Stoffers (l.stoffers@slo.nl)

Suggestie aan tweedegraads lerarenopleiders: stuur dit bericht door naar je studenten en alumni.