Samen de schouders eronder – nascholing/professionalisering rekenen/wiskunde/gecijferdheid

| PO | VO | MBO |

Een vraag vanuit het Expertisepunt rekenen-wiskunde

om te komen tot

een update van de lijst met aanbieders

Er zijn handen nodig voor de ondersteuning van scholen (po en vo) bij rekenen/wiskunde/gecijferdheid.
Dit geldt ook voor het mbo, maar daarvoor verwijzen we graag naar de overzichten van taalenrekenenmbo.nl.

Najaar 2023 werd door exprw.nl een lijst met aanbieders opgesteld, opdat scholen via hun website makkelijk bij dergelijke aanbieders terecht kunnen komen. Aanbieders hebben zich toen zelf aangemeld en zijn in een online lijst geplaatst: exprw.nl/aanbieders (met een onderverdeling po/vo).

Met deze oproep (november 2024) in ELWIeR wil ExpRW alle partijen in dit gebied van nascholing en professionalisering oproepen na te denken of zij een bijdrage kunnen en willen leveren. Het kan dan gaan om :

• Hogescholen en universiteiten (op basis van hun reguliere opleidingen w.b. pabo en 2e/1e graads)
  • Nascholings- en professionaliserings-instituten
  • Zelfstandig werkenden in dit gebied

De partijen die al in de lijst van ExpRW staan zullen een update-vraag krijgen (of de gegevens nog kloppen; of ze nog op de lijst willen staan).
Nieuwe partijen kunnen zich aanmelden via: exprw.nl/aanbieders.

Relatie met het stellen van vragen

ExpRW fungeert ook als vraagbaak w.b. vragen over (de didactiek van) rekenen-wiskunde. Zoals op de website te lezen valt (exprw.nl/kennismakelen/) loopt het vragen-stellen vaak hand-in-hand met een vraag voor ondersteuning. Ook hier zal in de komende periode meer stroomlijning plaatsvinden.