Mathematical Futures project
| PO | VO | MBO |
Project, UK
royalsociety.org/news-resources/projects/mathematical-futures |
‘A new approach to mathematical and data education’ is het eindrapport van het ‘Mathematical Futures programme’, dat in 2020 is gestart. Het doel van het project was om uit te zoeken, welke competenties burgers en maatschappij nodig hebben, hoe het onderwijs deze kan ontwikkelen en wat er moet gebeuren om dit mogelijk te maken. Daartoe zijn verschillende onderzoeken uitgezet en brede consultaties georganiseerd. De onderzoeken betroffen onder meer een analyse van de internationale literatuur, succesvolle schoolsystemen en scenario’s voor de toekomst. Men stelt een combinatie van rekenen-wiskunde, statistiek en data science voor, die steunt op het gebruik van apparaten. Uiteindelijk gaat het erom dat alle jongeren leren hoe ze met vertrouwen kunnen omgaan met een wereld vol data en digitale technologie.
De Royal Society spreekt over ambitieuze hervormingen, waarvan niet wordt verwacht dat ze met beperkte korte-termijn maatregelen kunnen worden bereikt. Waarschijnlijk zal er een periode van 10-15 jaar nodig zal zijn om de hervorming volledig door te voeren.
Abstract
A new approach to mathematical and data education that better prepares all young people for their futures, whether for jobs or to play active roles in wider society.
What mathematical competencies will be needed for citizens and society to thrive in the future?
How should education systems develop these mathematical competencies?
Verwijzingen
- The Royal Society (2024), A new approach to mathematical and data education. (2024-09). (978-1-78252-728-2).
- Mathematics and data education