Oratie Curriculum en didactiek in actie, Arthur Bakker
|
Arthur Bakker, Universiteit van Amsterdam. 5 november 2025
Curriculum en didactiek in actie Research Center for Curriculum Studies (rccs.nl) |
Op woensdag 5 november 2025 aanvaardde prof. dr. Arthur Bakker het hoogleraarsambt ‘Hoogleraar Didactiek en Curriculum in het Bètadomein in de Faculteit der Maatschappij- en Gedragswetenschappen’, door het uitspreken van zijn rede ‘Curriculum en didactiek in actie’.
Deze rede bevatte ook een minicursus ‘boundary crossing’.
Met plezier zagen wij de verwijzing naar Ecent/ELWIeR langskomen.
De leerstoel is onderdeel van het Research Centre for Curriculum Studies, een samenwerking tussen de UvA en SLO.
Verwijzingen boundary crossing
- Bakker, A. and Akkerman, S. F. (2014). Leren door boundary crossing tussen school en werk Pedagogische Studien, 91(1), 8––23.
- Bakx, A., Bakker, A., Koopman, M. and Beijaard, D. (2016). Boundary crossing by science teacher researchers in a PhD program Teaching and Teacher Education, 60, 76––87 doi:10.1016/j.tate.2016.08.003.
- Bakker, A. and Akkerman, S. (2019). The Learning Potential of Boundary Crossing in the Vocational Curriculum The Wiley Handbook of Vocational Education and Training, 351––372 doi:10.1002/9781119098713.ch18.
- Akkerman, S. F. and Bakker, A. (2011). Boundary Crossing and Boundary Objects Review of Educational Research, 81(2), 132–169 doi:10.3102/0034654311404435.
- Bakker, A., Zitter, I., Beausaert, S. and De Bruijn, E. (Eds.). (2016). Tussen opleiding en beroepspraktijk: Het potentieel van boundary crossing (PDF). Assen: Van Gorcum.
- Kurvers, T. (2013). Enhancing school-work knowledge perspectives through a boundary crossing approach. Master Thesis (PDF), Faculty of Social Sciences (Vol. Master, pp. 35). Utrecht: Utrecht University.
- Nieveen, N. and Van den Akker, J. (2023). Schooleigen curriculumontwikkeling als focus van onderzoek Pedagogische Studiën, 100, 486–500 doi:10.59302/ps.v100i4.18352.
