Lerarenopleidingen Science en Wiskunde/Rekenen

Diverse bijdragen aan ICME 2024

| PO | VO | MBO |

Nederlandse bijdragen voor ICME 2024

Een groep Nederlanders reisde zomer 2024 af naar de ICME om een bijdrage te leveren aan een rijk programma van onderzoeksresultaten.

Met deze papers, lectures, posters en discussies levert Nederland een belangrijke (inter)nationale bijdrage aan het onderzoek naar de didactiek van rekenen/wiskunde.

  • Lonneke Boels: Citizens’ Statistical Reasoning in Daily Life
  • Haydee Ceballo: Which Types of Peer Discussion Encourage Higher-Order Thinking While Solving Maths Problems? (discussie)
  • Michiel Doorman: Meaningful, relevant and inclusive mathematics education (invited lecture)
  • Kees Hoogland: Rethinking Basic Skills in Primary Mathematics Education
  • Ronald Keijzer: Development of preservice teachers’ mathematics competence
  • Marjolein Kool: Pre-service Primary Teachers’ Lesson Preparation for Teaching Problem Solving
  • Jenneken van der Mark: Designing activities to develop higher order skills such as problem solving, reasoning, critical thinking in student
  • Jan Willem van Slijpe: Development of preservice teachers’ mathematics competence
  • Leon Visser: Dutch master project management students knowledge of statistics (poster)
  • Madeleine Vliegenthart: Designing activities to develop higher order skills such as problem solving, reasoning, critical thinking in student
  • Marc van Zanten: Textbooks and resources for learning and teaching mathematics (TSG 3.12)

Verwijzingen

ELWIeR en Ecent als één STEM