Daan – Leraar natuurkunde in beeld

Interviews met professionals, en wat zij met wiskunde hebben en wat zij met wiskunde doen.

checkyourfuture.nl/videos/docent-natuurkunde-daan

Hoi Daan! Je bent docent natuurkunde en wiskunde op het volwassenenonderwijs (VAVO). Wilde je altijd al docent worden?

“Als een typische bèta wilde ik vroeger machinist op een trein worden. Maar op de basisschool, ik denk dat ik een jaar of negen of tien was, bedacht ik dat het leraarschap mij wel leuk leek. Ik vond het leuk om dingen uit te leggen aan klasgenoten, daar werd ik blij van. Ook nu ik docent ben, is het mijn doel om andere mensen zich iets waard te laten voelen. Dat kan al heel simpel, doordat iemand een sommetje oplost. Dan ben ik als docent trots en dan voel ik bij de ander: ‘Hé, ik ben wat waard’. ”

Bron: CheckYourFuture.nl. Dit is een verzamelplatform om leerlingen en studenten te helpen bij het opdoen van inspiratie voor hun studiekeuze en loopbaanoriëntatie.