Wiskundige denkactiviteiten
Wiskundige denkactiviteiten onderbouw vo
Drijvers, P., & Bor, M. (2015). Denkactiverende wiskundelessen: een handreiking. |
Lesmateriaal (fisme.science.uu.nl/publicaties/subsets/wda/)
Het achterliggende onderzoek bij deze opgaven is uitgevoerd door het Freudenthal Instituut, Cito en drie scholen, namelijk: Het Nieuwe Eemland (Amersfoort), het Maurick college (Vught) en het Farel College (Amersfoort). Dit onderzoek is mogelijk gemaakt door het Nationaal Regieorgaan Onderwijsonderzoek (NRO), projectnummer 405-14-502
WDA doe dag 2015
Op woensdag 25 maart 2015 van 10:00 -16:00 uur organiseren PWN en SLO in Vergadercentrum Domstad in Utrecht de WDA-doe-dag.
Tijdens deze dag gaan deelnemers in werkgroepen aan de slag om voor een concrete les wiskundige denkactiviteiten te ontwerpen.
Er zijn werkgroepen voor de onderbouw en voor wiskunde A-C, wiskunde B en wiskunde D.
Verwijzingen
- Drijvers, P. (2011). Wat bedoelen ze toch met… denkactiviteiten? Rubriek. Nieuwe Wiskrant. Tijdschrift voor Nederlands Wiskundeonderwijs, 31(2), 38-41, Article 4147.
- Drijvers, P., & Bor, M. (2015). Denkactiverende wiskundelessen: een handreiking.
- Denkklassen creëren – Building thinking classrooms
- Lesmateriaal (fisme.science.uu.nl/publicaties/subsets/wda/)
U moet ingelogd zijn om een reactie te kunnen plaatsen.